כאשר אתה רוצה לשפר את בריאות העיכול שלך, אתה צריך לשקול לאכול את המזונות הנכונים. הנה רשימה של המזונות הטובים ביותר למערכת העיכול שלכם. יוגורט מכיל חיידקים המסייעים בתהליך העיכול ומחדשים את הצומח התקין במערכת העיכול. קימצ'י, מנה קוריאנית, היא עוד בחירה טובה. הכרוב בקימצ'י מסייע בייצור חיידקים מועילים.

המזונות הטובים ביותר עבור מערכת העיכול מערכת העיכול מערכת

אכילת המזונות הנכונים לעיכול חשובה למערכת עיכול בריאה. ישנם סוגים רבים ושונים של מזונות שיתמכו בעיכול שלך. עם זאת, מזונות מסוימים טובים יותר למערכת העיכול שלך מאחרים. תפוחים הם חלופה נהדרת לנשנוש בריא והם יתמכו במערכת העיכול שלכם במגוון דרכים.

אחד המזונות הטובים ביותר לעיכול הוא מזון מותסס. מזונות מותססים מכילים פרוביוטיקה, המסייעת לגוף לספוג חומרים מזינים ולסלק פסולת מהגוף. הוכח כי פרוביוטיקה משפרת את בריאות מערכת העיכול ומסייעת במניעת מחלות כמו מחלות מעי דלקתיות ושלשולים. הם גם מחזקים את המערכת החיסונית שלנו, מה שעוזר לנו להילחם בזיהומים, כמו הצטננות ושפעת.

מערכת העיכול שלכם עובדת קשה מאוד

מהרגע שאתם מתחילים לאכול. הוא מפרק מזון, פותח חומרים מזינים ומנקה שאריות. לאחר מכן הוא מעביר את הפסולת מהגוף. זהו חלק חשוב מאוד בגוף שלך והוא חיוני לשמירה על הבריאות הכללית שלך. חשוב לתדלק אותו עם המזונות הטובים ביותר למערכת העיכול כדי שהוא יעבוד ביעילות.

נמצא כי שומר משפר את העיכול ומקל על תסמינים כמו גזים, נפיחות ושלשולים. ניתן לאכול אותו טרי או לשתות אותו בתה צמחים כדי לשפר את בריאות מערכת העיכול. הימנעות ממזונות המכילים גלוטן היא דרך נוספת לשפר את העיכול ולהיפטר מבעיות עיכול. גלוטן ומזונות מעובדים גורמים לדלקת במעיים, ואלה חדשות רעות לגוף. אם אתם אלרגיים לגלוטן, תרצו להימנע ממנו.

סלק הם גם מזונות נהדרים למערכת העיכול. הם עשירים בוויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים. אכילת סלק ותפוחים גם תעזור לשפר את תנועות המעיים שלכם. תפוחים הם גם מקור טוב של אשלגן ומגנזיום. אכילת פירות יכולה גם לעזור למערכת החיסון וגם למעיים.

מזונות מותססים כמו קפיר יכולים גם הם לעזור לשפר את בריאות מערכת העיכול. כפיר, שהוא חלב מותסס, מכיל חיידקים פרוביוטיים ועשוי לקדם עיכול טוב יותר. ירקות עלים ירוקים עשירים גם בחומרים מזינים המסייעים לעיכול. לירקות עלים ירוקים יש תרכובת הנקראת סולפוקינובוז, שעשויה להזין חיידקים בריאים במערכת העיכול שלכם.
מערכת עיכול

רשימת המזונות המתאימים ביותר למערכת העיכול

לכל אחד יש צרכי עיכול שונים, אבל יש כמה עקרונות תזונה בסיסיים שכולם יכולים לעקוב אחריהם כדי לשפר את העיכול שלהם. לדוגמה, אכילת ארוחות קטנות יותר, כגון שלוש או ארבע ארוחות קטנות, עוזרת לגוף לעכל ארוחות גדולות יותר בקלות רבה יותר. בנוסף, אכילת יוגורט עם פרוביוטיקה יכול לעזור לשפר את העיכול. דוגמה נוספת היא שיבולת שועל. בעוד שיבולת שועל מיידית כוללת עיבוד רב יותר, אתם יכולים לשדרג אותה עם התוספות האהובות עליכם.

כדי להוסיף סיבים לתזונה שלכם

נסו לאכול יותר ירקות. ירקות, במיוחד אלה עם עור, עשירים בסיבים. כמו כן, שעועית וקטניות מכילות כמות גבוהה של סיבים. יתר על כן, רוב הפירות עשירים בסיבים ומכילים ויטמינים ומינרלים המסייעים לעיכול. אבוקדו הוא מקור נהדר נוסף לסיבים תזונתיים, ומכיל כמות גבוהה של שומנים מונוז רוויים. אבוקדו גם עשיר בוויטמין A ועוזר לשמור על ריריות הריריות של מערכת העיכול.

מזונות מותססים, כגון קפיר, מועילים גם לבריאות מערכת העיכול. הם מכילים פרוביוטיקה, המזינה את החיידקים הבריאים במעי הגס. ואם אתה רוצה להימנע מחלב מן החי, אתה יכול גם לאכול יוגורט קוקוס. יוגורט קוקוס מכיל 25 מיליארד פרוביוטיקה לחצי, מה שיכול להועיל לבריאותכם.

מזונות אחרים המועילים לעיכול כוללים ירקות ירוקים כהים. ירקות אלה מכילים מגנזיום, אשר יכול לעזור לווסת התכווצויות שרירים במערכת העיכול. בנוסף, הם מקלים על עצירות. ירקות ירוקים, כמו תרד, ברוקולי, כרוב ניצנים ועלים ירוקים, הם מקורות נהדרים לסיבים תזונתיים. מחקר אחד מצא גם שירקות עלים ירוקים מכילים סוכר שעוזר להזין את החיידקים הטובים במעיים. בנוסף, הם מעכבים חיידקים רעים, אשר פוגע בתהליך העיכול.

לג'ינג'ר יש תכונות אנטי דלקתיות ועיכוליות. זה עוזר לפרק חלבונים בקיבה ולשפר את הספיגה של חומרים מזינים. ג'ינג'ר גם מרגיע את מערכת העיכול ומפחית בחילות. הוא גם מקור טוב לסיבים תזונתיים, סידן וויטמין C. זה יכול גם לעזור להילחם בסרטן המעיים.

עוד טיפ קל לעיכול

הוא לשתות הרבה מים. לא רק שהמים עוזרים לכם להרגיש שבעים מהר יותר, הם גם שומרים על הידרציה. מים, מיצים ומשקאות לא אלכוהוליים אחרים יכולים לסייע לעיכול. הימנעו ממשקאות המכילים קפאין, שעלולים לגרום לצרבת ועלולים לגרות את מערכת העיכול שלכם.

ירקות מותססים מועילים גם למערכת העיכול. פולי סויה מותססים, שעורה ואורז מייצרים חיידקים מועילים. מזונות אלה יכולים לשמש כמרינדה או משחות מתובלות. הם מרכיב עיקרי של המטבח היפני והם טובים לאנשים עם אלרגיות לחלב. למרות שהמחקר אינו חד משמעי, הירקות האלה טובים למעיים שלכם ויכולים לעזור לשפר את הבריאות הכללית שלכם.

ציר עצמות הוא מזון בריא נוסף שיש לכלול ברשימת המזונות הטובים ביותר לבריאות מערכת העיכול. ציר עצמות מכיל חומצות אמינו שעוזרות לגוף להילחם בחיידקים רעים ולשפר את העיכול. זה יכול גם לקדם את זרימת מיצי הקיבה. עבור אנשים עם מעיים דולפים, ציר עצמות הוא בחירה מצוינת.

סלק הוא עוד מזון בריא שיכול לעזור לעיכול שלך

הם עשירים בסידן, בטא-קרוטן וסיבים. בנוסף, הם מקור מצוין של ויטמין A ו- C. סלק הם גם מקור נהדר של ברזל. בנוסף, הם מכילים פרוביוטיקה המסייעת למערכת העיכול שלך.

מזון בריא נוסף שמתאים מאוד למערכת העיכול שלכם הוא כרוב כבוש. יש בו פרוביוטיקה שיכולה לעזור למערכת העיכול שלכם על ידי החדרת חיידקים בריאים למעיים שלכם. זה גם משפר את המערכת החיסונית שלך. הוא מכיל גם חומצות שומן אומגה 3, אשר יכול לעזור לך להרגיש טוב יותר ולהילחם בדלקת.

עלים ירוקים הם גם בחירה מצוינת. אלה הם מקורות מצוינים של סיבים, והם עשירים בסוג מסוים של סוכר שמזין את הצמיחה של חיידקי מעיים בריאים. הם יכולים גם לעזור לגוף שלך לווסת את רמת הסוכר בדם ולהפחית את הסיכון למחלות לב. בנוסף למזונות אלה, אתה צריך גם לאכול חלבון רזה. אחד המקורות הזולים לחלבון רזה הוא שעועית שחורה. בשר רזה הוא גם אפשרות טובה.