אם תהיתם איך לטפל בדלקת חניכיים, אז אתם לא לבד. דלקת חניכיים נגרמת לעתים קרובות על ידי היגיינת פה לקויה. עם הזמן, פלאק יכול להצטבר על השיניים ולהתקשות לאבנית, שרק רופא שיניים יכול להסיר. רובד זה מגרה ומדליק את החניכיים שלך. דלקת זו היא הצעד הראשון לקראת התפתחות מחלת חניכיים.

מהי מחלת חניכיים

בעוד הסימפטומים של דלקת חניכיים הם קלים, אם לא מטופלים, זה יכול להתפתח לפריודונטיטיס. מחלה זו משפיעה על העצם ועל הרקמות הרכות התומכות בשיניים וגורמות לדלקת. החיידקים הגורמים למחלה זו נדבקים למשטחי השיניים ולכיסים המקיפים אותן. חיידקים אלה מייצרים רעלנים, אשר מגרים את החניכיים ומעוררים תגובה דלקתית כרונית. הדלקת גורמת לעצם ולרקמות התומכות בשיניים להתפרק, ועלולה לגרום לאובדן שיניים. בנוסף, דלקת חניכיים לא מטופלת עלולה להגביר את הסיכון למחלות לב וכלי דם, שבץ והתקף לב.

כדי לטפל במחלת חניכיים, עליכם לצחצח שיניים פעמיים ביום ולהשתמש בחוט דנטלי באופן קבוע. השתמשו במברשת שיניים מיוחדת, מברשת שיניים מפלסטיק או מעץ, או ב"חוט דנטלי במים" כדי להסיר פלאק מבין השיניים. בנוסף, חשוב לבקר אצל רופא השיניים לצורך ניקוי ובדיקות שוטפות.

כיצד להוריד נפיחות של החניכיים

אחת הדרכים הטובות ביותר להפחית את הנפיחות של החניכיים היא להשתמש בג'ינג'ר. ג'ינג'ר עשיר בנוגדי חמצון ובתכונות אנטי דלקתיות. ניתן למרוח אותו ישירות על החניכיים ולהשאיר אותו במשך 10 דקות לפני השטיפה. אפשר גם לנסות למרוח משחת כורכום על החניכיים הנגועות. משחה זו היא חיטוי ותפחית את הדלקת. זה גם ירגיע את העור הרך על החניכיים.

דרך נוספת להפחית את הדלקת בחניכיים היא על ידי שיפור התזונה. צריכת יותר סידן, ויטמין C וחומצה פולית יכולה לעזור לפה להישאר בריא ולהפחית את הסיכויים לחניכיים נפוחות. מלבד זאת, צחצוח קבוע של השיניים יעזור לחניכיים שלך להחלים.

דלקת חנייכים

כמה זמן עוברת דלקת חניכיים

אם יש לך דלקת חניכיים, ייתכן שאתה תוהה כמה זמן לוקח לעבור. התשובה לשאלה זו תשתנה בהתאם לסוג המצב ולחומרת המצב. החדשות הטובות הן כי מצב זה ניתן בדרך כלל לתקן בתוך כמה שבועות עם טיפול הולם. ישנם מספר דברים שאתה יכול לעשות כדי לשפר את בריאות הפה הכללית שלך.

ראשית, עליך לנסות למנוע מדלקת חניכיים לחזור על עצמה. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי תרגול היגיינת פה טובה. למרות שזה אולי לא נראה כמו הרבה, שמירה על שיניים נקיות יכולה למנוע מדלקת חניכיים להפוך למצב חמור יותר המכונה דלקת חניכיים. זוהי צורה פולשנית של מחלת חניכיים שעלולה לגרום לאובדן שיניים ועצמות.

תרופות סבתא

תרופות ביתיות עבור דלקת חניכיים יכול להיות מועיל במקרים קלים, אבל אם יש לך מקרה חמור יותר, אתה צריך להתייעץ עם רופא שיניים לטיפול מתאים. תרופות ביתיות עבור דלקת חניכיים יש להשתמש רק תחת פיקוחו של רופא שיניים מקצועי, כמו כמה תרופות יכול להיות תופעות לוואי שליליות.

הצעד הראשון בטיפול בדלקת חניכיים הוא להבטיח כי אתה שומר על הרגלי היגיינת פה טובים. צחצוח קבוע ושימוש בחוט דנטלי יעזרו להיפטר מפלאק וחיידקים מהשיניים. רופא השיניים שלך יראה לך כיצד לעשות זאת כראוי ויוודא שאתה משתמש בכלים הנכונים.

תרופה ביתית נהדרת נוספת לדלקת חניכיים היא שטיפת מים מלוחים פשוטה. תרופה פשוטה זו יכולה להרוג חיידקים הגורמים לדלקת חניכיים ויכולה גם להפחית את הדלקת. כדאי להשתמש במי פה זה פעמיים עד שלוש פעמים ביום.

תסמינים

כאשר לא מטופלים, דלקת חניכיים יכולה להתקדם למחלת חניכיים חמורה יותר המכונה פריודונטיטיס. מצב זה כואב וגורם לשיניים להשתחרר. במקרים חמורים, זה יכול אפילו להוביל לאובדן שיניים. למרבה המזל, ניתן למנוע מצב זה בעזרת בדיקת שיניים.

מצב זה נגרם על ידי צמיחת יתר של חיידקים בפה. החיידקים האלה משגשגים במקומות שבהם לא ניתן להפריע להם, כמו הנקיק שבו החניכיים פוגשות את השיניים. כתוצאה מכך, אזורים אלה הופכים מודלקים, מה שמקשה על ניקוי השיניים.

חשוב לראות רופא שיניים ברגע שאתה מבחין בסימפטומים אלה. טיפול אוראלי נכון הוא הדרך הטובה ביותר לטפל בדלקת חניכיים. רופא השיניים שלך יכול לעזור לך על ידי ניקוי השיניים שלך באופן קבוע ועל ידי מתן מרשם לשטיפת פה תרופתית. אם אמצעים אלה אינם פועלים, רופא השיניים או החניכיים שלך יכול לבצע הליכים כירורגיים.